O ρόλος του συμβούλου ψυχολόγου στα ΣΔΕ είναι να βοηθά τους εκπαιδευόμενους να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες που προκύπτουν από την ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και σε άλλους τομείς της ζωής τους (π.χ. οικογένεια, φίλοι κ.α.).

Κατά το σχ.έτος 2022-2023 καλύφτηκαν οι παρακάτω ενδεικτικές ενότητες:

  1. Άγχος και στρες – Συμπτώματα και διαχωρισμός\
  2. Άγχος και τρόποι αντιμετώπισης
  3. Ο ρόλος της γυναίκας στην εκπαιδευτική διαδικασία
  4. Επικοινωνία και εμπόδια
  5. Αποτελεσματική επικοινωνία και δεξιότητες επικοινωνίας
  6. Το σύνδρομο της εξουθένωσης
  7. Η συγχώρεση ως υπόθεση κάθαρσης
  8. Μέθοδοι ψυχικής καταπίεσης (απόρριψης) με τη σιωπή
  9. Διαπροσωπικές σχέσεις – Θέτω τα όριά μου
  10. Σχέσεις συνεξάρτησης

Κατά το σχ.έτος 2021-2022 καλύφτηκαν οι παρακάτω ενδεικτικές ενότητες:

Κατά το σχολικό έτος 2021-2022, στα πλαίσια της ομαδικής συμβουλευτικής που διεξήχθη στον χώρο της σχολικής αίθουσας του κάθε τμήματος, αναπτύχθηκαν (ενδεικτικά) θέματα συζήτησης σχετικά με: τους τομείς της προσωπικής ανάπτυξης, της ενίσχυσης του ομαδικού πνεύματος, της αρμονικής συνεργασίας, το άγχος, τις κρίσεις πανικού, τη συμπτωματολογία της αγχώδους και της καταθλιπτικής συμπεριφοράς, την έμφυλη βία, την προσωπική στοχοθέτηση και τους κοινωνικούς ρόλους. Εφαρμόστηκαν ορισμένες βιωματικές ασκήσεις με στόχο την ενίσχυση της ομαδικότητας, της εμπιστοσύνης και της συνεργασίας. Επιπλέον, προτάθηκαν: τεχνικές εστίασης στο παρόν, τεχνικές επανεκπαίδευσης στη διαφραγματική αναπνοή και ασκήσεις αυτοπαρατήρησης. Επιπρόσθετα, μέσω της ανάγνωσης επιλεγμένων λογοτεχνικών κειμένων, έγινε προσπάθεια ενεργοποίησης της κριτικής σκέψης και του συναισθήματος των εκπαιδευομένων με στόχο την ανάπτυξη συζητήσεων σχετικών με επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα. Παράλληλα, παρασχέθηκε υποστήριξη σχετικά με θέματα που αφορούν: στην ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, στον εντοπισμό υφιστάμενων ικανοτήτων,  στη διαχείριση των διαπροσωπικών σχέσεων, στη διαχείριση των δυσκολιών της σχολικής προσαρμογής, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, στην πρόληψη και στην επιδέξια αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που προκύπτουν στους τομείς της προσωπικής, σχολικής και κοινωνικής ζωής.

Κατά το σχ.έτος 2019-2020 καλύφτηκαν οι παρακάτω ενδεικτικές ενότητες:

  1. Άγχος, τρόποι αντιμετώπισης και εποικοδομητικής διαχείρισής του
  2. Διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων-Οριοθέτηση επαγγελματικών
  3. οικογενειακών-κοινωνικών σχέσεων-Κρίσεις πανικού και φοβίες, τί είναι κ πώς αντιμετωπίζονται-bullying, τί είναι, τρόποι αντιμετώπισης
  4. Στοχοθέτηση , Θετική Ψυχολογία και προσωπική ευεξία (wellbeing)
  5. Κατάθλιψη και διαταραχές διάθεσης-Ψυχοσωματικά προβλήματα: η επίδραση των συναισθημάτων στο σώμα-Αυτοφροντίδα: πώς να αγαπάω τον εαυτό μου
  6. Αυτογνωσία και Αυτοεκτίμηση: πώς να τα ενισχύσουμε

Κατά το σχ.έτος 2018-2019 καλύφτηκαν οι παρακάτω ενδεικτικές ενότητες:          

  1.  Παιχνίδια εμπιστοσύνης                                          
  2.  Θυμός και τρόποι διαχείρισης
  3.  Μελέτη περίπτωσης με θέμα το θυμό
  4. Παιχνίδια ενίσχυσης αυτοεκτίμησης